Ibland måste man ljuga lite.

Klockan elva i Sverige betyder klockan elva. Klockan elva här är halv tolv eller till och med strax innan tolv, beroende på vem jag skall träffa.

     Idag skulle jag möta en kvinna på flygplatsen klockan 11.30 för att få en bok. Jag behövde hjälp av frun i huset för att skjutsa mig till flygplatsen. Det är bara det att hon är helt hopplös när det gäller tidsuppfattning. Alltså sa jag till henne att jag måste vara på flygplatsen senast klockan 11.00.

     Klockan 10.40 körde vi ut från garaget, hon stannade till för hon såg en person i backspegeln, någon hon ville prata med. Så småningom började vi köra in mot stan, då svängde hon in på en bensinmack, ingen bensin. Vi körde vidare in i stan, snurrade runt och hittade en mack. Tankarade, sedan började vi äntligen färden till flygplatsen. Vi kom fram 11.35.

Där fanns kvinnan och boken.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0