Första dagen på det nya året 2024

 Ljudet av åska, en blixt och sedan knallen. Vi tittar upp samtidigt och ler. Hanna med mobilen i handen och jag med laptoppen. Det betyder mera regn, svalka och vatten till bananplantor, cachevnötsträd, apesinträd, annanasplantor, avokado, jordnötter, bananer, citronträd och allt som jag glömt. Hundarna kryper in under bilen. De vet vad som är på gång.

     Palhotan är lagom sval med en svag bris som smeker mina armar. Barnen i byn runtomkring leker och rösterna blandas med en och annan kråka som också vill säga något.     Fjärilsbusken hade nyss ett femtiotal fjärilar. Nu är det bara ett fåtal modiga kvar i busken.

Det är stilla och hela min själ vilar. Det nya året börjar bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0