Stannar hemma idag.

Lika bra att ta det försiktigt idag. Enligt Gaspar har det varit lugnt förutom Nampula, Nacala och Angoche. Husets empregado - hemhjälp, sa att det var lugnt igår kväll när han åkte hem till Mohivire inne i Nampula. Skönt. Men det är bäst att ta det säkra före det osäkra.

     Vid niotiden när jag åt min frukost på verandan knackade det på den stora porten. Jag öppnade och där stod två flickor. Det dröjde några sekunder innan jag kände igen dom. Barnens kusiner! Det har gått fyra år sedan jag såg dom sist och vilken förändring!!! Den äldsta 13 år såg ut som en 15 åring, lång och vacker med inflätade pärlor i håret. Här får Gaspars bror se upp. Friarna lär nog inte vänta så länge till.

 Barnen väntar ivrigt på att jag skall lämna mitt ombonade rum och gå ut till dom i vardagsrummet. Där finns en enorm soffa i U-form, stort soffbord, TV, matsalsbord, avlastningsbord och vitrinskåp. Mycket elegant och rymligt. Det är nu husets fem barn, en kamrat från andra sidan gatan och två kusiner. Tror inte jag orkar underhålla dom alla nu. Stannar alltså här på rummet och fortsätter se på National Geografic ett tag till. Egoist -  javisst 😄


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0