Praktiskt och "vetenskapligt" idag

Hurra för Youtube instruktions videos!

Min ganska gamla Samsung laserprinter gick i strejk och vägrade mata papper. 

Alltså far jag ut och dansar runt på nätet - EUREKA, en liten irriterande pligg som vägrar samarbete. Kopplar ur alla sladdar och öppnar än en gång. Hittade pliggen! MEN jag måste lyfta pliggen manuellt efter att ha tagit bort tonern. Alltså framöver skall alla papper matas under de som redan finns på plats. Så nu slipper jag köpa en ny printer. 

 

     Varje onsdag är vi ett gäng pensionärer som sätter oss på skolbänken. Idag var temat aerodynamik. Föredragshållaren som berättade heter Arnold Olsson och han är nog ett geni. Allvarligt talat så tror jag det.   P o = P + q.        q = 1/2 P V

Han försökte förklara, men då hängde jag inte med längre. Säga vad man vill, men i bland blir vi riktigt vetenskapliga i vårat seniorgäng:) Men teckningarna på tavlan förstod jag. Efter en timma brakade det loss med frågor. Riktigt intressant. Jag tycker synd om alla er som inte är pensionärer och bor i Malmö:)

 

 Jo, jag fick tillåtelse att fota. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0