Måla=meditation

Att måla är att försvinna in i en annan värld. Doften av Terpentin och olja, kladdiga fingrar, skön musik i bakgrunden och en stor kopp kaffe med havremjölk. Det är meditation. 

     För ett litet tag sedan gjorde jag ett försök till landskapsmåleri. Delar av bilden tycker jag känns ok, men nederdelen av tjärnet saknar något. Det är för spetsigt. Så jag har fastnat, bilden är inte färdig. Jag tar gärna emot förslag. 

     Inte ens min huvudfigur Ovaro kan tala om för mig hur jag skall avsluta bilden. Nåja, det beror förstås på att han lever och bor i Afrika, medan mitt landskap är typiskt svenskt. 

Jag får väl sova på saken, kanske be barnbarnet om hjälp. Ibland skapar vi ju tillsammans via facetime eller messanger.

             
 
 
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0