En utflykt till gamla minnen

Hur många brun-grå-gröna nyanser finns det? Utanför tågfönstret susar landskapet förbi när vi är på väg till den sjunkande staden. Eller är det bara rykten att Kristianstad håller på att sjunka? Staden ligger redan en bra bit under havsnivån och vallarna som skall skydda blir mer och mer ansträngda. En tanke svindlar till. Tänk om man om 500 år gör dykar-utflykter till det som en gång kallades för Kristianstad, men blivit en "turistattraktion" för unga historieforskare. Hur levde man i praktiken för 500 år sedan på 2000 talet? Detta kanske man frågar sig i framtiden. Kanske säger någon: På den tiden var det mesta digitalt. Det är därför det knappast finns några foton kvar.

     Vad kommer dom att leta efter? Vad kommer dom att hitta? Var det klimatkrisen som ställde till det? 

     Jag och min väninna är på väg att besöka hennes far som dessutom är en mycket god vän sedan mer än 50 år tillbaka. Han har alltid ägnat sig åt musik, och det blev helt naturligt att eftermiddagen gick i dansens och minnenas tecken. Jag lämnade framtiden och kom tillbaka till här och nu.

                                                        Jag njöt! Tack PA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0