Byåkrati och krångel i kubik och kvadrat.

Min lilla pension från Danmark, med några hundra kronor i månaden har nu stoppats. De har plötsligt inte mitt kontonummer? Men det har jag ju haft i många år. 

Jo så här är det. De har sedan ett bra tag tillbaka bytt system både här och där, då man bland annat har gått ifrån sifferkoder som identifikation. OK. Så nu har jag en dosa i stället. Bra. Men den dosan går inte till allt. Och så har man ändrat om till ytterligare ett annat system.  

Åter en gång får jag göra en fysisk resa över sundet för att reda ut det som inte fungerar via hemsidor och min laptop. Browserproblem. Jaha, jag har tre olika browsers installerade. 

Men idag regnar det och jag är SUR... Jag ids inte sitta i telefonkö för att reda ut det hela - om jag ens skulle komma fram. Det kan jeg ikke holde ud med!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0