Är jag jinxad?

"Vi hade en vattenläcka här, kunde inte öppna dörren." Hon tittade beklagande på mig och fortsatte: "Synd att du var tvungen att åka ända hit."

     Jag befann mig på Nobinas hittegodsavdelning i Malmö. Dessförinnan hade jag suttit i telefonkö på förmiddagen utan resultat, och beslöt mig alltså för att åka dit personligen. Igår tappade jag nämligen mitt busskort och körkort på buss 6. De gled ur fickan när jag tog upp telefonen för att svara på ett samtal. 

     Så irriterande!!! Först resväskan som kostade 48 Euro i extrakostnad, sedan gick den inte att öppna och nu förlorat buss och körkort. Är jag jinxad? Nå, så illa är det nog inte. Men allt brukar ju vara tre i rad, både gott och ont. Alltså har jag betat av de tre:) 

     När jag ändå hade åkt ända till Värnhem så gick jag in på mitt gamla bekväma Espressohouse där jag tidigare spenderat många timmar med en kaffe-latte och min laptop som sällskap. Så bekant allt var, så mysigt! Nu sitter jag här efter att ha fortsatt på historien om Ovaro. Han har nu kommit fram till sin bror i Lourenco Marques. Inget var som han tänkt sig.      Fortsättning följer:)........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0