Man kan lita på Samsonite - rena FORT KNOX.

Det började vid incheckningen på CDG i Paris. Min cabinväska var plötsligt för stor? "Vi har stor säkerhet här" sa den söta damen vid incheckningen hos Easyjet. Det har aldrig hänt förut och den håller faktiskt måttet, om jag bortser från hjulen. Inga argument hjälpte. Jag och den lilla röda har sällskapat under otaliga resor då den varit ett perfekt fotstöd under flygturerna. Förvånad och lagom irriterad fick jag betala 48 Euro. Vanligtvis checkar jag in online, men inte denna gången. 

     Efter några obehagliga erfarenheter från mindre säkra länder, har jag blivit överdrivet misstänksam när det krånglar vid incheckningen. Nåväl väskan kom fram. Snabbt ryckte jag den från rullbandet och försökte öppna för att se om någon rört innehållet. Ok, mest choklad och ett antal böcker och några överlevnadskläder, alltså inget direkt värdefullt - men ändå. Det gick INTE. Koden var korrekt. Men låset vägrade.

     Tullarna måste nog vara experter. Gick till rött och bad om öppningshjälp. Nehej, det var inte tillåtet. Inte ens min egen väska. 

    Kommer hem och försöker igen. Försökte framifrån, bakifrån och från sidorna. Googlade... Youtubade...Aj aj  DÅ TOG JAG TILL STORA BATTERIET.  Och det slutade med att jag drog ur pliggarna i "gångjärnet" där bak. 

 

 
Söndermonterat och på väg till respektive återvinning.

Jaha, nu undrar jag. Nästa kabinväska en billig 200 kronors sak med blixtlås eller en ny Samsonite? 

Fast den var ju en klar favorit :(.  SUCK!!!


Kommentarer
Postat av: Lisbeth @ The Content Reader

Otroligt. Vilka vedermödor. Ta en Samsonite i alla fall. De håller. Jag har en som passar utmärkt som handbagage. Den har dessutom en bild av Magritte på utsidan vilket gör den extra intressant.

2023-03-01 @ 20:16:37
URL: http://thecontentreader.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0