Morgonfunderingar.

Det är fortfarande mörkt ute. Kaffet har redan svalnat i muggen och jag funderar allvarligt på att krypa ner i sängen igen. Hjärnan maler på och alla tankar som tumlar runt i huvudet får mig att sova i tangotempo. Hit och dit med snabba ryck. 

     Det är tidig torsdagsmorgon och jag har en hel "ledig" dag framför mig. Ledig men fylld av måsten som absolut måste göras. Inga inplanerade möten, bara städa upp efter allt annat. 

     En och annan bil passerar på Ärtholmsvägen utanför mitt köksfönster. Bilarnas lyktor glänser i den våta asfalten. Jag drar ett djupt andetag och tänker på vad skönt det är att jag bor i Malmö, nästan längst söderut i Sverige. En del säger att Malmö är ett blåshål. Javisst det blåser nästan hela tiden. Bort med luftföroreningar och in med frisk havsluft. Så känns det i alla fall. + 7 grader varmt just nu och slutet av november. Inte illa. 

     Jag ser konturerna av en ensam person med stor ryggsäck. Hen skall gå uppför de tio trappstegen mot slänten mellan huset och vägen. Det är något rituellt. Hen lyfter den ena foten efter den andra upp mot nästföljande trappsteg, tio gånger innan hen tar steget upp. Så fortsätter det ända upp till sista trappsteget. Uppvärmning efter en natt ute? Eller tvångstankar för att beveka de mörka krafterna och undvika någon okänd fara? Jag undrar hur många som sovit ute i natt. 


Kommentarer
Postat av: Johnette

Somee truly interesting info, well written and loosely user pleasant.

Postat av: Blend and Sip in a Galaxy Far

Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification appeared to be on the net the simplest thing to be aware
of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they just don't know about.
You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects ,
people could take a signal. Will probably be back to get more.
Thanks

Postat av: 광진출장마사지

This post is in fact a fastidious one it assists new web visitors, who are wishing in favor of blogging.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0