Massor av båtar

Sitter på balkongen och äter min frukost med te, fruktsallad och en skål med mysli. Njuter, det är en mulen morgon och ännu svalt i luften. Bor på 13e våningen i centrala Maputo, (huvudstaden i Mozambique), med utsikt över havet. Just nu ser jag en lastbåt på redden, sju mindre motorbåtar och sjuttionio små fiskebåtar. Det är en lugn vindstilla morgon, jag är bättre i halsen och känner livet återkomma.

I kväll skall författaren Mia Couto lansera sin sista bok och jag har blivit inbjuden DET ser fram emot  - att mingla lite. Bra inledning på helgen.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas det blev ett trevligt mingel!

2012-04-23 @ 16:19:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0