Måndag igen

Ja, så har ytterligare en vecka i våra liv startat. Tillbringar dagarna klistade framför datan, skriver workplan, logframe och gantt chart på löpande band. I och för sig gillar jag att planera, är nog lite fyrkantig inuti huvudet trots allt. Men nästa vecka bär det av norrut för en kvalitativ studie i tre distrikt. Skall ta reda på varför vart femte barn inte får sin vitamin A kapsel när hälsovården har sina kampanjveckor. Beror det på bristande kommunikation, eller ligger det andra faktorer bakom? Jo, jag har ju mina ideer förstås. Men man kan faktiskt minska småbarnsdödligeten drastiskt med att ge barnen A vitamin, så det är angeläget att ta reda på orsakerna till att de inte får vad de behöver. Oj, det känns så konstigt att skiva om detta på Svenska, har inte de rätta orden, känner mig "töntig" när jag försöker förklara. Nej nu ger jag upp. Det är sent och i morgon skall jag fundera över focus grupp frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0