Samarbete eller.......

En bra dag. Möten och en massa prat, diskussioner och beslut. Någon kör sitt eget race, utbildar folk i ett program som ännu inte blivit godkänt av ministeriet, kallar det pilot testning, men fortfarande ännu inte godkänt. Det är problemet med givare som kommer in med stora resurser, de anser sig veta bäst och kör bara på. Det är inte lätt för ett fattigt utvecklingsland att stå emot en sådan “utpressning”. Ministeriet har faktiskt en riktigt bra och väl genomtänkt plan, som tagits fram i samarbete med många olika partners, och vi är en av dem. Men så kommer stora hammaren och slår till. Det är inte dåligt det de gör, men det stör strukturen i den stora planen och skapar förvirring. Men jag är glad, för jag vet att ministeriet är på gång och flera andra givare är med på noterna. Känns bra, det fixar sig alltid.


Kommentarer
Postat av: fia

ja hoppas att det löser sig , låter inte bra att köra på innan man har fått klartecken .

tur att det finns andra med.

Önskar dig en trevlig start på veckan .

kram.

2011-02-08 @ 09:13:12
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: bjorne

Gott att se att du har det bra,extra kul när du hör av dig från den värd du lever mot min vardagslunk,det du skriver är så långt från vad jag har något hum om men vet att du helt säkert har rätt så bara hoppas det blir bra när det är klart,här är det massor av snö och ska bli kallt igen,till helgen är det dags för Svenska rallyt och synd att jag själv inte är intresserad men tydligen en bra grej för länet så kanske tur det finns,ha det gott i solen o kram.

2011-02-08 @ 19:02:13
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0