Löfte

I have promised a friend to start writing again. Alltså har jag lovat en herre från Mauritius att skriva I bloggen igen. So here it comes. Blanding på svenska och engelska, just a mixture in languages today.

Maputo, what an interesting city. Full of life, smells and sounds, where the informal market is flourishing. I’m living on the 15th floor in Polana shopping center and you can find it on Google earth! Jo, minsann här står jag nu och tittar ut over staden. Fördelen med att bo på höjden är att det är bra mycket tystare här än där nere. So here I am in my comfortable hiding place, reading and laughing. The book I found the other day at the Swedish internet library is: Hundraåringen som klev ut genom fönstret. It is about an old man, staying at an old age home, who does not intend to celebrate his 100th birthday, so he simply decides to climb out through the window and disappear. Hurra för internet bibliotek, vilken underbar service. Det är nationell helgdag idag, så jag har varit ledig och inte ens gått ut. Upptäckte dock att mitt telefonkontrakt har blivit annullerat, och det kan jag inte göra något åt förrän i morgon.

Scaring news about Egypt, really scaring. The whole “continent” is more or less in uproar. The TV is on, and I sit here in my protected place, seeing how the chaos is escalating and feeling how vulnerable our world is.  Who knows what will happen next.

Vänner, jag skall försöka komma tillbaka igen. Saknar er.

 

Och du - om du vill flytta till Mauritius, bygga hus där eller helt enkelt emigrera, då kan du kontakta denna jeppen.

 Managing Director Ghirish Gopal    [email protected]

 Kanske nåt att tänka på för alla frusna nordbor :)


Kommentarer
Postat av: fia

Men hej gumman , va kul att du är till baka jag trodde ett tag där att du hade övergett oss här på bloggen .

hur går det ??? vart nånstans i afrika är du nu ochhar du kvar samma jobb??

kram .

2011-02-04 @ 09:35:31
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Viola

Jag har saknat dig på bloggen och sänt dig en tanke då och då och undrat hur du har det. Jag är nog inte ensam om att sakna dina upplevelser, så välkommen tillbaka till "blogglandia".

Vi har läst samma bok. Avslutade den i går kväll.

En bra och rolig skröna och samtidigt lite historie repetition.

Kram Viola

2011-02-04 @ 10:59:33
Postat av: lejonet

Jag började undra vart du tog vägen! Mauritius låter inte helt fel. har en bekant som bor där, en kines som äger ett hotell.

2011-02-04 @ 15:02:18
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Viola

Längtar till sol och värme. Här är 1 gr. +, regn i luften och jättehalt. Ortopeden hade 33 halkolyckor i går. Jag borde stanna inomhus men ska ta mig till bion klockan 15 och se Svinalängorna, en film som grundar sig på boken med samma namn.

Ha det bra.

Kram

2011-02-05 @ 11:23:06
URL: http:// Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Raggoparden

Du är tillbaka! Jag som var en kvart från att rensa ut din blogg från min rulle... ;)

2011-02-06 @ 02:06:34
URL: http://raggoparden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0