Sömnlös natt

Snurrar runt som en elvisp i sängen, hjärnan vill inte stänga av och tankarna bara tumlar runt. Inga egentliga problem, bara en massa grejer och folk att tänka på.
Vänner med cancer och jag kan inte vara nära, vänner med AIDS och jag kan inget göra, snart jul och ett nytt år igen, drömmar och förhoppningar. allt i en enda salig röra.
Har i alla fall bryggt  mig en stor härlig kopp Roibostea, det börjar ljusna ute, fåglarna kvittrar och jag hör hur vakterna runt omkring börjar sopa rent på gårdar och trottoarer. Snart vaknar ett Maputo till en ny Söndag. Kram alla och glöm inte "CARPE DIEM"

Kommentarer
Postat av: Happy

Samma här. Snurrar runt och snurrar runt. Lite snö har fallit iallafall, på något sätt renar det sinnet :-)



KRAM till dig och må vi båda få sova gott i natt.

2011-12-19 @ 10:56:37
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Ulla-Britt

Hej Det är trevligt att drick roibooste med Mma Ramotswe i Damernas detektivbyrå.Där är livet inte så komplicerat och de flesta är snälla mot varandra.

God Jul och Gott nytt år

2011-12-22 @ 19:25:05
Postat av: Börje i Kalifonien USA

Ja du jag säger bara det- vilken arbetsmyra du måste vara! Själv sitter jag iSan fransisco hos sonens familj, vi tillbringar jul och nyåret hos dom, och slipper oväder och snö som dom har i Sverige!

Allt bara bara bra med oss!

Hoppas att du har haft en god jul - och en önskan om ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

2011-12-26 @ 05:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0