Sherlock Holms och Dr. Watson

Har sett en film i kväll. Den nya Sherlock Holmes och så förstås Dr Watson. Fascinerande vad filmmakarna kan göra, hur de kan framkalla ett gammalt London vid sekelskiftet, karaktärer och kulisser. Men jag undrar hur det ser ut “inuti huvudet” på personen som skrev historien. Jag tror att han måsta ha haft riktigt kul av och till. Tänk att få fantisera och hitta på för fullt utan att bli anklagad för att just hitta på eller ljuga. Vilken frihet.

I morgon Fredag är det ledig dag, eftersom lördag är en nationell helgdag och då kompenseras folket med ledigt på fredagen i stället. Ja vi har en massa olika helgdagar, vilket är ganska skönt. Dock tror jag att det nog är ganska dyrt för Mozambique, att hela landet står stilla ett dygn då och då.

Men jag skall passa på och sy lite kjolar och ett par tunna tajts. Det är varmt nu och jeansen är alldeles för varma.

OCH i natt skall jag sova gott för min Airkond har blivit fixad idag. Inget mer +30 grader i sovrummet mer.


Kommentarer
Postat av: Börje i SofieRo

Ja du en viss skilland har vi på vädret, här har vi +3 grader och soligt!

Här gäller långkalsong på och tröja!

Med elementen på har vi +17 grader i sovrummet!

Eldar järnspisar och har det gott i stugan!

Må väl och unna dej lite ledigt!

Fruan hälsar till dej!

2010-09-25 @ 10:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0