En brahelg.

Vilken bra helg. Har sorterat, organiserat och i viss mån packat lite. Det är nu drygt en månad till dess att huset skall vara utrymt. Skall skicka en del grejer till Sverige, mest hantverks grejer som statyer, tyger och en snidad stol. Just nu känns det extra bra att jag inte har handlat något nytt till huset på flera år. Möblerna åker till Nacala där de låses in i en container som sedan kommer att svetsas ihop, förutom de två hänglåsen. Det behövs - tyvärr. En del smågrrejer får hänga med till Maputo - Joghurt-värme- grejar- saken bland annat. Jag gör min egen joghurt av torrmjölk.

I morgon börjar en ny vecka full av planeringsmöten och strategidiskussioner. Men det känns bra.

Ute i distrikten har vi full rulle på våra aktiviteter med träning av Supportgrupper till våra Animadoras,= frivilliga kvinnor som lär sig om hälsa och nutrition och som sedan berättar vidare för kvinnorna hemma i byn. Till sin hjälp har varje frivillig Animadora en supportgrupp som består av traditionella ledare i byn. Det är mycket mer invecklat än så, men det skall jag inte dyka in på här. Om någon är intresserad kan jag berätta mer i ett mail. Och Maly mår bra, har ringt och kollat.

Ha nu en bra vecka allesammans.


Kommentarer
Postat av: fia

Så kul att du hittade mig och det är sån glädje att få tillbaka alla gammla bloggare och bara att leva och faktiskt må bra.

kram .

2010-09-20 @ 08:57:46
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Daniel

Låter hektiskt men spännande!

2010-09-20 @ 11:37:29
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: bjorne

Blev jätteglad när din kommentar dök upp,har att tänkt på dig ibland,det är ett annorlunda liv du lever mot alla andra jag känner och är intressant att läsa om allt du är med om,det är både glädje och sorg blandat med allt möjligt,hoppas det var lite bra att komma hem o hälsa på och inte bara krångel,ha så gott på nya jobbet och var rädd om dig.

2010-09-20 @ 20:05:08
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0