Besök hos Tocololos

Nu häger det en IKEA KNÄPPA lampa i ett av husen i bairron. Tog den med som inflyttningspresent idag när jag blev bjuden hem till Gaspar och hans bror. De bor i ett putsat lerhus med två små rum och ett litet vardagsrum på 2,5x2,5 meter. Riktigt fint. Det bjöds på grisgryta och chima = en sorts hård gröt gjord av majsmjöl eller kassava mjöl. Gröten formas till en hård bulle som man sen nyper av små bitar, doppar i en sås och stoppar i munnen. Jag har inte lärt mig äta med fingrarna, men det lär smaka bäst då. Fast jag tycker det smakar utmärkt även med kniv och gaffel. De är tre bröder som bor tillsammans i två små lerhus och en rejäl gård. Två av bröderna har studerat vid universitetet och har jobb som lärare, och den tredje är utvecklingsstörd, men tas verkligen väl omhand av sina bröder. Det känns så gott att ha sett deras nya hus och att allting verkar fungera bra. Då blir man glad, och det är jag just nu.


Kommentarer
Postat av: Lejonet

gryta och chima låter gott! Jag tror också att jag skulle välja gaffeln...

2010-09-27 @ 11:01:55
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0