En sisådärdag



Vissa dagar är bara sådär och idag är det just en sådan dag. Noddy började jaga en inbillad eller verklig råtta i natt redan klockan 03 och i morse vaknade jag med en molande huvudvärk, lite ont i halsen och en känsla av att vara sjuk, men ändå inte. Ja, du vet nog vad jag menar. Ganska mycket att göra på jobbet och ingen inspiration. Men på eftermiddagen lättade det lite och i kväll har jag “Skypat” med Ulla-Britt, vilket fick upp mitt humör en bra bit över nollstrecket. För en gångs skull funkade det nästan perfekt.

I morgon skall jag ut på landet i tre dagar. Skall bli skönt att lämna kontoret och alla papper ett tag. Denna månaden har vi besökare varje dag och vissa dagar har vi tre besök samtidigt. Antingen är de här för att se våra aktiviteter i fält eller så är de här för någon sorts inspektion eller informations runda, och vi förväntas ställa upp med bilar, folk och inspiration för att sälja våra program till världen. Jag VET ju att vi gör ett bra jobb och att vi lyckas förändra en hel del i de byar vi jobbar, men att hela tiden hålla på och bevisa detta för ett helt radband av besökare kan bli lite väl mycket ibland. Jo, nu är det höst och kallt i Europa och USA, då ökar besökarna.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Tack för rapporten- ja där ser du att det är en otroligt viktig uppgift ni har och utför för mänskligheten!

Krya på dej- du har inte tid att bli sjuk!

2010-10-06 @ 16:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0