Struligt värre

Oj vad det har gungat sedan den 5 maj. Har varit inlagd på sjukhus, ( en upplevelse i sig) förlorade balansen helt och hållet, blivit mycket bättre och kan nu gå utan att hålla i väggar och möbler. Kan till och med läsa och skriva lite igen.

Innan dess så gick en fiberkabel sönder någonstans under vattnet och hela norra delen av Mozambique har varit avklippt från omvärlden. Lugnt och skönt, inga mobiltelefoner som fungerade och inga mail som kom fram. Det strular fortfarande, men nu kan i alla fall jag bli kontaktbar på nätterna. Det går framåt på alla fronter.

Hund damen Laika fick 9 valpar, men tack och lov hade hon redan körts ner till Maputo till sina rätta ägare. Nu har de några jobbiga månader framför sig. Både Laika och hennes familj. Jag ler stort och tackar himlen för att jag slapp denna gången. Noddy, min löpande hundflicka är sur på mig för hon får inte umgås med Maly, den sprättige ungherren.

Inget vatten i ledningarna, så tvätthögen i korgen växer. Men det regnade faktiskt riktigt häftigt i natt, trots att regnperioden redan är över sedan minst en månad.

 Det är natt klockan 01.15. Vakten sover gott i fåtöljen, han har släckt alla besävarande säkerhetslampor och litar förstås på sin assistent unge herr Maly. I morgon till sjukhuset för nackröntgen och torsdag öronläkaren.

Livet rullar på och jag har nu hamnat i observatörens plats. Sjukskriven med stränga order om strikt vila, som jag har mycket lätt att följa.


Kommentarer
Postat av: Happy

Men - är det ett virus på balansnerven du fått? Hoppas att det är det iallafall o inte ngt värre. Har själv haft det och det är ett jäkelskap, det kan ta rätt lång tid att återfå balansen o inte ha virvelvinden med hela tiden (t o m när jag låg i sängen snurrade det).



Ja du, tänk vad världen blir annorlunda när vi förlorar den dagliga snabba kommunikationen. Som förr. För oss som varit med innan datorer o mobiler är det inte en katastrof, men jag kan tänka mig att dagens unga skulle få halv panik.



Hoppas du kan och får vila nu så du blir frisk snart. KRAM!!!

2010-05-25 @ 08:22:16
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Börje i SofieRo

ja du något har jag anat skulle vara fel! Men så pass "allvarligt" hade jag inte i tankarna!



Vi får hoppas att tillfrisknandet sker snabbt, men passa på att vila så mycket du kan!

Jag ochy säkert många med mej har verkligen saknat dina inlägg, roligt att se du är på bättringsvägen!

Tidigare läggt semestern när du orkar resa hem!

Tack för livstecknet, och krya på dej!

2010-05-25 @ 09:53:47
Postat av: fia

hua låter inte bra detta men jag hoppas verkligen att du vilar nu och låter kroppen läka .

Det har ialla fall vart tomt utan dog här på bloggen så jag skickar stora krya på dig kramar till dig och passa på att vila ordentligt nu.

kram.

2010-05-25 @ 10:56:53
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Viola

Vad glad jag blev när jag slog på datorn och fick se ett livstecken från dig. Hoppas att du blivit väl omhändertagen och blir frisk snart. Visst är det svårt att hålla sig lugn och vila men lyd doktorn nu. Jag har också order om att vila, men blev tvungen att åka till Stockholm för att vara hos min svärdotter som är sjuk och vill inte vara ensam.

Vi blir ibland påminda om hur beroende vi är att allt tekniskt fungerar. Här var det inte så länge sedan Försäkringskassan inte kunde sända iväg pengar under ett par dagar. Det var mycket klagande - inga pengar till till mat m.m.

I Sverige börjar våren att övergå till försommar. Utanför fönstret blommar syrenerna. När tonåringarna kommer hem och håller mamma sällskap, skall jag ta mig en liten promenad. Jag skall vila min rygg och ta kortare promenader flera gånger om dagen. Här är det fint att vara vid datorn som står på ett höj- och sänkbart bord. Min svärdotter har stora ryggproblem och har fått bordet som hjälpmedel.

Alla säger till mig - ha tålamod - jag vidarbefordrar det till dig.

Sköt om dig.

Kram Viola

2010-05-25 @ 13:35:54
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Kaisa

Skönt att få ett livstecken.

Har inte hört nåt från Lotta sedan Jemen.

Hälsa henne och gratulera henne på hennes födelsedag idag onsdag.

2010-05-26 @ 21:36:20
Postat av: Raggoparden

Gissar på kristallsjukan? Eller kanske hoppas på? Jobbigt och utdraget men inte farligt...

2010-05-27 @ 14:06:31
URL: http://raggoparden.se
Postat av: lejonet

Undrade också vart du tog vägen! Vilka äventyr du har! hoppas du mår bättre snart...

2010-05-27 @ 18:51:32
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0