28 Maj 2010

Har smitit in i mitt sovrum och sitter ny här under det gröna mosquitnätet och skriver. Luis som är Ausis käresta har kommit, Gus kom också idag för att gör en hel del inköp i Nampula. Så nu sitter de tre därute och ser någon film. Hoppas den är bra. Själv ids jag inte se på TV. Om jag inte får se slutet först, så vill jag helst slippa. Jo det är sant, jag är en sådan där typ som alltid läser slutsidorna först, varje gång jag börjar på en ny bok.

I morgon åker Ausi till Sverige och på Söndag följer Luis efter. Stort släktkalas i Värmland med Moster Brittas alla barn och barnbarn, fruar och makar.

Att vara sjuk innebär passivitet, men jag har i alla fall med Gus hjälp rengjort och smort symaskinen som de senaste dagarna blivit flitigt använd av Ausi. Hon har sytt påsar och vadderade fodral till hårddiskar och dator, sladd påsar sminkväska, necessär på löpande band. Riktigt fina grejer.

Igår var jag på läkarbesök igen och gjorde bland annat hörseltest som var BRA - för min ålder alltså. Röntgenplåtarna visade förkalkningar i nackkotorna och en uträtning av nackbågen - inte bra. Nu blir det ortopeden nästa. Synd att det är så hopplöst att få läkartider i Sverige, annars så skulle jag faktiskt vilja göra en rejäl hälsoundersökning “hemma”. “Bor” ju i Malmö när jag är på semester och har alltså inga konkreta kontakter där.

Men det grejar sig nog. Är mindre snurrig idag, och känner att jag är på gång.


Kommentarer
Postat av: Börje i SofieRo/Bärzika

vad glad jag blir att du är på bättringsvägen! Fortsätt och krya på dej!

2010-05-30 @ 19:53:38
Postat av: Matilda

Välkommen till Sverige!

2010-05-30 @ 21:51:09
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0