Även den minste

En av mina nya kolleger har behandlat en av chaufförerna på ett synnerligen otrevligt sätt under en veckas arbetsvistelse i en annan kommun. Det var en annan medpassagerare och medarbetare som upprört berättade hur det hade gått till. Vid samtal med kollegan, berättar hon en lång redogörelse över diverse händelser som skett de senaste två veckorna. Vid några tillfällen vet att hon ljuger eftersom jag varit direkt inblandad i de händelser hon åberopar.

Men det jag tänker på just nu är att man vet egentligen inte vem man har framför sig, vem man behandlar väl eller dåligt. Även den minsta i rangordningen kan en dag vara chef eller ha en annan betydelsefull post.

Jag vill ge ett exempel. Jag hade sökt ett jobb som jag mycket gärna ville ha. Man hade tagit mina referenser och beslutat sig för att ringa upp min dåvarande chef Dr. XX. Företagets personalansvarige ringer upp och begär att få prata med Dr. XX. Växeltelefonisten frågar vad det rör sig om och får till svar att de vill ta referenser på Greta-Stina. Växeltelefonisten svarar då rappt: Det behövs inte. Sedan gör hon en utläggning om vem denna Greta-Stina egentligen är. Jag fick jobbet och min chef fick aldrig veta att de ringt.


Kommentarer
Postat av: soffie

Det gäller att tänka sig för innan!

Hoppas du har det bra här i Sverige väntar vi nu på våren som börjar göra sig påmind,

Ha det gott

2010-03-06 @ 19:25:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Börje i SofieRo

Ja du har verkligen gjort intryck där nere!

Lycka till med jobbet!

Jag läste om hundstackaren, ja du vissa måniskor skulle inte ha varken djur eller mäniskor att göra med!

vad bra du tog tillbaka hunden och lycka till nästa gång!

Hunden är mäniskans bästa vän och trogen in i döden!

2010-03-07 @ 21:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0