Min Spindelgranne


Min nya jättespindel utanför fönstret är ledsen i kväll. Han är ungefär 1 dm lång, kanske några centimeter till, brunsvarta ben som skiftar i färgen, vacker bakkropp i vitt och guld. I flera veckor har han byggt på sitt jättenät som sträcker sig minst en meter plus alla långa förankringstrådar. Men nu har något hänt, halva nätet var borta. Något har fallit och förstört hans konstverk. Det regnar och åskar som vanligt, men det brukar inte störa honom. Han hänger alltid kvar, även i de absolut värsta regnskurar. Min “empregado” hemhjälp herr Rodriguez säger att den typen av spindelnät är så starkt så att till och med en gråsparv kan fasta. Jo det tror jag faktiskt. Trådarna är magnifika. Han har en liten rödbrun säck i baken där trådarna spinns ut, och så tar han benen till hjälp att fästa trådarna. Jo, jag har med stort intresse studerat min granne.


Kommentarer
Postat av: Fru Pusselbit

Vilken spindel! Min man tycker att det är mycket skönt att den inte är i Sverige och i vår lägenhet... ;)



Ha det så gott och många kramar!!

2010-03-31 @ 23:28:03
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0