I Paradiset

Sitter nu i paradiset i en liten bungalow med stråtak, omgiven av en gräsmatta och cocos palmer. Jag hör vågorna slå mot stränderna på båda sidor av den lilla halvön Caruschka i Chocasmar där vi, jag Tutt och Ausi befinner oss. Vi skall stanna i två nätter och på söndag fortsätter vi till Ilha, ön där vi har våra vänner och är bjudna på födelsedags kalas.

Vi lämnade Nampula vid 16 tiden efter en svettig och hektisk fredag. De två hundarna som jag tillfälligtvis tagit hand om har fått ett nytt hem, och det verkade gå fint. Noddy vad lycklig över att äntligen få rå om sin gräsmatta igen, och nu ligger hon här framför mig och sover. Ausi och Tutt har gått till restaurangen för att hämta kvällsmaten. Ummm, hundar är ju inte tillåtet, så det var ingen ide för mig att gå med, utan sitter nu här och bloggar med er i stället. Har tagit med telefonen, så det skall nog gå att skicka lite senare. Just nu njuter jag på alla kanaler. Trots alla vardagsbekymmer, så är det bara 20 mil till paradiset.


Kommentarer
Postat av: marie

Hittade din blogg nu. Ska kika runt på ditt liv i paradiset och hur din tillvaro ser ut, Kommer återvända.

Här snöar vi snart bort...

2010-02-26 @ 21:51:22
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Börje i Bäzika/paradiset

Tänk vad tur att vi har paradis på många platser på vår jord!

kan säkert tänka mej att ditt paradis är lite över det vanliga!

Hemma/stugan - familjen barn- barnbarn är våra paradis!

Sköt om dej och hälsa alla där borta!

Snö i dag -9 grader och mulet!

2010-02-27 @ 10:40:04
Postat av: Nina

Hej!

Samma indiska ocean men carusca är nog närmare paradiset än Wimbi. Fast havet här är så förunderligt förändligt. Imorse,vaknade världen i ett vitt ljus och sanden blänkte. ute i bukten så såg jag en flottilja (heter det så på svenska?) av små fiskebåtar/kanoter. Jag undrar vad de fiskade? Har sällan sett så många - kanske för att jag inte brukar vara ute o gå på stranden klockan halv sex på morgonen?



Hur resten av dagen har varit vet jag knappast, eftersom jag arbetade på h kontor med vår strategi.



Jag hoppas att ni får det fortsatt härligt på carusca o ilha. jag ser fram emot att komma tillbaka till ett något svalare nampula.



kramar till er alla

Nina

2010-02-27 @ 18:12:20
Postat av: Lejonet

kokos palmer, vågor... åh va skönt det låter!

2010-03-01 @ 19:29:05
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0