Hotell Girasol

Hotell frukost med Ausi i ny ljusblå klänning, Luis och Nina. Matsalen på Hotell Girasol var tom sånär som på en kvinna från Zimbabwe och själva restaurang chefen från Portugal. Stor tom matsal som var rejält kall eftersom air konden var på för fullt, gula gardiner, gula dukar och ett gult buffé bord i mitten. Men INGEN Bacon. Jag som vill ha knaperstekt bacon när jag äter “utefrukost“. Servitören hänger med ögon, axlar och hela kroppshållningen är “tung” och jag ser att han inte mår speciellt bra. När jag frågar vad som står på säger han att han arbetat ensam i restaurangen i sex dagar. Aj då tänker jag. Det betyder att han jobbat från 07 på morgonen till 22 på kvällen i sex dagar. Inte undra på om han är trött. Jo, jag vet. När jag var 16 år arbetade jag på en diabetesklinik i norra Tyskland. Började 07 och slutade 22. Men vi hade “timmar” mitt på dagen. Då gick jag ner i källaren och sov ovanpå ett bord. Det kan man göra när man är 16 år och frisk. Men jag tvivlar på att vår kypare har någon källare att gå ner i och sova. Efter frukosten skall han förbereda för Lunch dukning av hela matsalen och sedan servera, vara trevlig, duka av och förbereda kvälls middagsdukningen. Får nog på allvar sluta gnälla på mitt jobb.


Kommentarer
Postat av: lejonet

ingen bacon! katastrof! :-)

2010-02-22 @ 14:19:36
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0