Hotell igen

Quilemane, ett åttavåningars hotell i gammal kolonialstil, en stolt skugga av sitt forna jag även om relativt nyrenoverat med blå-grå-falmmig heltäckningsmatta som luktar lite mögel. Hälften av rummen kan inte hyras ut för de är inte funktionsdugliga.

Så här sitter jag nu i detta stora, en gång i tiden utomordenligt lyxiga hotell. Knappar att trycka på lite här och där till våningsstäderska, kökspersonal, reception och jag vet inte vad. Men jag tror inte någon av alla dessa knappar fungerar. Men det värsta är att det finns INGA NÖDUTGÅNGAR. Jag bor längst in i en korridor på tredje våningen. I morgon flyttar jag!!!

När jag frågade i receptionen efter nödutgångar, så tittade mannan lite förvånat på mig och sa mycket ”förtroendeingivande”: Inga problem, det har inte hänt något än.

Vad bra sa jag, då kan jag sova lugnt i natt. Jordbävningar händer alltid på andra ställen.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Ja du vad bra att inget har hänt, men sanilikheten krymper allt närmare att något händer!

Det var samma sak om Harriburg men sanolikheten är ju liten att det skulle hända så det har nog inte hänt det heller!

2010-04-19 @ 15:38:08
Postat av: Helena Palena

Har du mejl-adress? Ifall jag vill fråga något längre fram. Tänker du stänga bloggen när du slutar?



Klart inget har hänt. Vilken skön inställning.

2010-04-20 @ 13:56:49
URL: http://parnassen.wordpress.com
Postat av: lejonet

verkligen förtroendeingivande! Upplevde något liknande i Trinidad för några år sedan. Skulle bli utvisad ( it's a long story) och sattes i ett hotell med galler i fönstren. inlåst. Utan nödutgång.

2010-04-20 @ 15:37:47
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Prudie

Hu!

2010-04-20 @ 19:51:26
URL: http://pruddelutt.wordpress.com
Postat av: fia

Vilken hakuna mantata instälnning . Hoppas du fortsätter blogga .

kram .

2010-04-21 @ 15:31:06
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Viola

Vad fort byggnader i detta fall hotellet förfaller när tiderna förändras. Säkerhetstänkande finns det i Afrika. Tar dagen som den kommer.

Du skriver om brottlighet. Vi har mycket av den varan även i Sverige. Ungdomar rånar varande just på mobiltlefoner. Gamla tanter (som jag) utsätts för väskryckningar. Oärlighet långt ner i åldrarna, skrev bladet om idag. 10-12-åringar som säljer majblommor har ringt på dörrar och sålt majblommorna för 50;kr när de kostar 30:- Dyrt i år kommenterade någon, men ok det går till välgörenhet.

Idag stod af Doner inför rätta. Han har ju förskingrat 7,7 miljoner från Röda Korset och Cancerfonden. Det finns storbanditer.I rätten sa han bl.a. att det var svårt att leva på sin lön - den var bara 60.000 i månaden. Jag skulle levt lyxliv.

Våren vill sig inte riktigt, idag var det snöblandat regn och endast 4 gr. Det blev vinterjacka på.

Sköt om dig

Kram Viola



2010-04-21 @ 23:10:36
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Fru Pusselbit

Undrar hur säkerheten var på det hotellet när det var nytt... ;)



Ha det så gott och sköt om dig! =)

2010-04-27 @ 11:29:03
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0