Vet inte vad jag skall ha för rubrik på detta.

Det är mörkt ute, luften är varm och jag hör ett ensamt djur låta i det stora trädet strax utanför min gårdsmur. Hon låter så sorgsen, så jag frågar min nattvakt vad det är för djur. Han svarar att det är en sorts fågel som liknar en fladdermus. Jag kan inte se något djur över huvud taget i det stora mörka trädet. Nu blir jag ännu mer konfunderad, för ljudet låter inte alls som någon fågel. Kanske har han rätt eller så har han fel. Men den stackaren låter så ledsen. I morgon skall jag försöka ta reda på vad det var.

Slut på veckan och en envis huvudvärk håller på att krypa in i min skalle. Post jobb-stress-syndorm kanske. Måste i alla fall jobba en hel del under helgen. Men det känns bra, så får jag undan en del saker som legat och grott i mina högar på skrivbordet. Har många kul uppgifter framför mig också, som att åka ut på landet och prata med några frivilliga kvinnor som på eget bevåg kollar upp undernärda barn i sin by. Jag vill veta hur de gör, varför och vilka svårigheter de har.


Kommentarer
Postat av: JosephineRibbholm

SV: haha, ne? coolt ju!

2010-01-23 @ 14:07:19
URL: http://josephineribbholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0