Inköp

Har gjort en av alla dessa måsten idag, nämligen gått och handlat på shoppingcentret. Jag HATAR att gå in där, men allting var slut, så var det ett måste. Carnflakes, branflakes, smör, mjölk, ägg och ost (ja numera har vi ost i Nampula). Affären är full, har just rivit sönder en plastpåse med äpplen och tar bara de bästa. Samma pris på lösvikten som inplastat så det spelar egentligen ingen roll. Så plötsligt blir det becksvart. Jaha, stömavbortt igen. Efter ett par minuter kopplas generatorn igång och vissa lampor tänds. Tänker på alla småvaror som hittade sin väg ner i diverse fickor. Vankar vidare i butiken och fyller långsamt min kundvagn. Då ser jag dom, två grabbar “utlänningar” dvs afrikaner men ej Mocambikaner. Dom tittar på mig, tittar ner i min vagn, pratar med varandra. Sedan lägger jag märke till dom vid flera tillfällen och ser att de iakttar mig, det känns olustigt. Folk är hungriga och jag har en hel del åtråvärda varor i min vagn. Dessutom tar jag aldrig bilen när jag handlar, utan använder min svenska “dramatenvagn”. Olusten tilltar när jag ser att de är strax efter mig i kassan, men utan varor. Då bestämmer jag mig. Vänder mig om, stirrar dom i ögonen en lång stund, sedan vänder jag mig sedan sakta framåt igen. Det blev ingen promenad hem idag, det blev taxi.


Kommentarer
Postat av: soffie

usch va jobbigt det verkar va när du handlar,

Bra att du tar taxin hem,

Ha en trevlig helg

2010-01-30 @ 02:11:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lejonet

verkligen olustigt,tur att du kom iväg utan problem

2010-01-30 @ 15:18:39
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0