HIV

Ögonen glittrar och hon skrattar lyckligt när hon berättar att hennes svägerska testade negativt på sin HIV test idag. Det betyder att deras lilla barn på 4 månader inte är smittad. Det är “bara” maken som är HIV positiv, vilket han upptäckte för en månad sedan. Han är nu den 4e i samma familj som är smittad. Fadern dog för två år sedan, modern lever med viruset sedan tio år tillbaka, men börjar tackla av. Min väninna är än så länge negativ, men har en make som hon inte kan lita på. Sedan har hon en 18 årig lillebror i en annan stad, även han hiv positiv.

Hörde idag att inte alla i Sverige får testa sig, bara de som befinner sig i riskgruppen. Är det verkligen sant? Är det också sant att hotellen inte har kondomer på hotellrummen? Bibeln som oftast finns hjälper inte i alla situationer.


Kommentarer
Postat av: Viola

Det är så intressant att läsa din blogg, du lever i en annorlunda värld sedd med mina ögon.

Det finns inte kondomer på hotellrummen, jag tror inte det är något som varit upp till diskussion.

De som skulle behöva skydda sig bättre är ungdomarna och de bor inte på hotell.

Om man vil testa sig för ev. HIV kan vi göra hos våra familjeläkare,det finns inga restriktioner.

Ha det så bra, vi fryser här i Sverige.

Kram Viola

2010-01-07 @ 16:17:09
URL: http://Polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Daniel

En värld som vi har svårt att leva oss i!



Du får erfarenheter å "klokheter" för livet!

Tragiskt med så många hiv-positiva. Värst är det när de inte finns pengar till bromsmediciner som kunde ge dem ett normallågnt liv.

2010-01-07 @ 16:25:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: lotta

ja visst ser det olika ut! men jag är säker på att 0bibelns skydd mot aids är försvinnade litet = 0. dessutom skulle sverige behöva en stor kampanj ang aids & andra sexuellt överförbara sjukdomar!

2010-01-07 @ 17:37:21
URL: http://lottaimocblogg.se/
Postat av: Em

Jag är inte alls insatt i detta med hiv/aids, men vet att jag bad om att bli testad för några år sen och läkaren tittade på mig som att jag inte var riktigt klok. Jag för min del tyckte att det var han som var dum. Även om man har varit gift kan ens partner ha varit otrogen etc.. Nej, man är aldrig säker.

Sv: Jag fick sovmedicin just nu. Jag måste avvakta några prover i slutet av månaden innan jag kan bestämma hur jag skall hantera själva klimakteriet. Lite olika saker som påverkar varann så det blir lite extra kludd pga det.

2010-01-07 @ 18:59:33
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: fia

Tur i oturen att den lilla inte är smittad , visst är det väl så att det är stora kontraster mellan våra världdelar , men jag tycker att det är skit att inte mer pengar når fram . Man vill ju hjälpa dessa människor som drabbas ,det är min tanke soim komme rnär jag läser dina inlägg.

kram .

2010-01-08 @ 18:59:20
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0