Födelsedag

Tia Nina fixade födelsedagskalas med grillad kyckling, chokladtårta och present idag för Lottas yngsta bonusbarn. Oj vad han åt. Farbror Tony och bästa kompisen var också där. Nu väntar vi bara på att Lotta snart skall komma hem till Moçambique igen, efter att ha räddat små flyktingbarn i Yemen. Noddy, min malteserpudelflicka älskar att jaga ödlor i Ninas trädgård, upp och ner, framför och bakom, krukor, lådor och allt annat som kan finnas i en stor trädgård, så nu är hon rejält smutsig och måste få sitt veckobad. Helt utmattad ligger hon nu på golvet här hemma och pustar. Ute har det börjat störtregna igen, som vanligt nu under regntiden. Åskan mullrar i fjärran, en och annan blixt glimmar till och TVn har lagt av. När jag åkte hem från Nacala igår, upptäckte jag att en av mina favoritgenvägar hade regnat bort. Så det var bara att ta den långa vanliga asfalterade rundan ut ur stan. Snart går strömmen, så jag skall försöka få iväg detta innan. Har plockat fram oljelampan och stearinljusen. Jag är redo! Stora kramen till er alla.


Kommentarer
Postat av: lejonet

inte kul när genvägarna regnar bort! Det måste ha varit MYCKET regn!

2010-01-16 @ 15:59:36
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Tant Greta i Afrika

Jo, när det regnar så regnar det rejält. Liknar att stå i duschen.

2010-01-16 @ 21:55:14
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0