Tbc Tuberculos

Står i den långa kön till kassan i matbutiken. Det känns som en hel timmas väntan i värmen. Kassörskan tycks ha problem med “prisläsaren”, en apparat bakom en till synes smutsig glasruta. Hon tar fram en gråbrun trasa torkar och torkar i ett enfaldigt försök att få apparaten att fungera. Det slutar med att hon måste slå in alla varornas koder manuellt och kön bakom mig växer. Min vagn är full av varor och mannen bakom mig tittar på min vagnen, ler lite försiktigt och visar sin påse med två brödstycken. OK, gå före mig i kön, säger jag väl medveten att tiden ändå står stilla här. Efter tjugo minuter kommer en ung vacker kvinna med ett paket lichifrukt i handen. Hon tittar på mig, säger: Jag är sjuk, får jag gå före. Nja, alla medel är tillåtna tänker jag, och frågar henne: Hur vet jag att du verkligen är sjuk? Men då ser jag, mörkgula ögonvitor, vitt sjukhusplåster på båda armarna. Hon säger: Jag har just kommit ut från sjukhuset, har TBC. UPS tänker jag, TBC här är samma sak som AIDS. Känner en stark värme för denna utsatta unga kvinna, vi börjar prata lite och när hon går före tar vi varandra i hand. En feberhet hand, och jag vill nästan gråta. Vad är mina frustrationer och små problem, jämfört med denna kvinnas kamp för sitt liv.


Kommentarer
Postat av: lejonet

ibland ställer man frågor som man sedan kanske ångrar...

2010-02-10 @ 10:23:41
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Börje i Bäzika

Tack för rapporten, alltid lika välkommna!

Ja du inte är livet restvist tänk vad synd om många medmäniskor vi har som har det svårt, och vi lever i en skyddad värd!

Jag känner igen mej från kassa kön, när vi var på resa i Brasilien, nåja det är bara att ta det med ro och göra sig bekant med mäniskorna!

Må väl i värmen, här har vi soligt- vit snö och -16 grader i dag!

2010-02-10 @ 10:32:22
Postat av: fia

Men gud va hemskt stackar kvinna och detta elände stopar ju inte . Förstår att du blri rörd när jag som sitter på andra sidan jorden blir .

Stora krmar till dig .

2010-02-10 @ 16:34:42
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0