Fågel konferens

Igår kväll när jag kom hem från jobbet hörde jag en hel konsert av fågelkvitter strax utanför mitt hus. Går in på gården och upptäcker hundratals småfåglar i ett av träden. Mest gråsparvar, men också några med stort svart huvud och lång näbb. Oj vad de lät. De hade verkligen något att kvittra om. Det verkade som om de satt i sammanträde, ingen flyttade på sig eller flög iväg, bara tjattrade i mun på varandra. I morse fick jag svaret. Emerson, Lottas lille bonus son hade placerat en grön plast Cobra orm i ett träd. Vakten hade sett det hela och jag fick en lektion i ett av naturens under.


Kommentarer
Postat av: Börje i SofieRo

Tack för meddelandet! Roligt att se dej i farten!

2009-09-11 @ 19:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0