Bankärenden

Var på banken idag – behöver Dollar. I Etiopien lär det inte finnas så många ATM apparater att ta ut på, så nu var jag ”tvungen” att ta mig till banken. Tro mig, det tog 3,5 timmar att få ut vad jag ville. Mitt konto hade nämligen låsts eftersom jag inte använder det så ofta, egentligen nästan aldrig. Man måste bevisa att man fortfarande lever för att få ut sina pengar, och det tog ju lite tid!!! För att krångla till det hela ytterligare så har jag ett bank konto i Tete som är en helt annan stad än där jag numera bor. Nåja, självaste bankdirektören tog hand om mig till slut, hämtade mina pengar och stack dem i handen på mig. Så det var inte så dumt i lla fall.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika/SofieRo

Ja du vilken skyddad värdvi lever i här i Sveddala!

Bidraget kommer varje månad på dagen!

Vilket företag bara för att få ut "sina" pengar!

Ja nog är det väl dags att svenska kyrkan börja komma in i 2000 talet vilket gammalmodigt tänkande!

2009-10-23 @ 12:43:04
Postat av: Lejonet

och vi klagar på om bankomaten inte fungerar och vi måste gå till en annan...

2009-11-02 @ 20:41:28
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0