Strejken är slut och spindeln borta

Spindeln är borta och de strejkande arbetarna har fått 2 månadslöner utav sju. Ingen mer Vodo docka som dinglar utanför företagets dörr, pappskyltar borttagna och gården städad. Det känns riktigt skönt att det är över. Det har varit lite småjobbigt med bullerorkestern och har trummat ut sitt missnöje. Även om jag stödjer dem i tysthet, så har det varit jobbit med oljudet.

Spindeln, som säkert var en hona, cirka 2 dm lång om man skulle sträcka ut hennes ben, har försvunnit. Nu sitter det flerdimensionella nätet övergivet kvar mellan mina träd. Ja, hon hade satt ut sitt revir precis utanför mitt fönster. Varje måltid hade jag henne mitt i synfältet när jag tittade ut. Men nu är hon borta…undrar var… död eller sitter hon gömd i trädet någonstans.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Ja du vilka husdjur du umgås med, jag har också en spindel men den var nog bara ca 5 mm lång en viss skillnad!

Annars bara bra här oppe i dag söndag +3 grader och soligt några timmar på dagen!

Må väl och tack för rapporterna från din vardag!

2009-11-22 @ 09:07:25
Postat av: lejonet

en Voodoo docka på chefens dörr, det hade jag aldrig tänkt på! vilken lysande idé!

2009-11-27 @ 12:41:48
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0