Helgtankar i Nampula

Noddy har badat och ligger nu bredvid mig i soffan. Nyklippt runt nosen - så söt. Om några timmar skall vi gå på konsert. Undrar bara vad det blir för sorts musik. Skall bli spännande, det är ju inte så ofta det bjuds på kultur här i Nampula. Nina som just kommit tillbaka från Sverige hade med sig RÖKT LAX. Hon bjöd på lunch och du kan inte ana vad gott det var.

Igår kväll, på B,s veranda, samlades vi, ett gäng medelålders biståndsarbetare från diverse olika organisationer. Vi hade samlats för en stilla “sundowner” med lite dricka och snacks. Riktigt trevligt att umgås utanför arbetstid för en gångs skull. Känner mig intellektuellt och kulturellt uttorkad i huvudet, men vet egentligen inte hur jag skall komma ur det. Böcker och internet, javisst, men det blir lite väl mycket envägs kommunikation. Saknar dessutom DN,s kulturbilaga som kunde hålla mig sysselsatt en hel dag. Finns den fortfarande kvar? Det är ju nästan 15 år sedan sist och en hel del har ju hänt i Sverige, saker som man inte upptäcker under en kort semester då alla vänner och släktingar skall besökas och alla andra måsten klaras av.

Ausi sitter och jobbar med sina bilder som hon skall presentera nästa vecka. Skall bli kul att se kollegernas reaktioner på hennes arbete. Hon är ur-duktig som fotograf. Hon ser saker och ting ur helt andra perspektiv, och hon får folk att bli personliga på sina bilder. Återigen ett bevis på skillnaden mellan proffs och amatör.


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Hej en ide



Ta en halvtfart distanskurs in gågot ämne som du är intresserad i.

Nya kunskaper stimulerar hjärnan.

2009-11-08 @ 16:50:20
Postat av: Tant Greta

Jo det har jag också tänkt på. Skall leta reda och se om jag hittar något intressant att studera.

2009-11-09 @ 04:25:45
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0