USAID besök

- Var är vattnet? Frågar jag- Vilket vatten?

- Vattnet till i morgon!

- Det har redan åkt iväg med chaufförerna i dag.

- Är du säker?

- Ja, jag såg vattnet i köket innan jag gick hem.
Hon låter säker på rösten men trots det så har misstankarna slagit rot i min skalle. Inget vatten till besökarna i morgon är en mindre katastrof. De har kommit från Washington och USAID, och är inte vana vid vår Afrikanska värme. Det gäller att hålla dem nöjda och glada, annars riskerar vi inte få mer pengar till projektet. Dagens utflykt gick fint och flygturen med det lilla enmotoriga propeller planet tog cirka 45 minuter mellan Nampula och Lumbo. Jag passade på att berätta om Ilha, om Mozambique och om vårat projekt- speciellt nutrition och hälsa som är mina special områden. Jag var ensam från organisationen idag, vilket var en klar fördel, men i morgon kommer ytterligare 12 personer att delta. Då skall vi besöka några av de byar där vi har arbetat tidigare, så att besökarna får tillfälle att ställa frågor till mammorna, bönderna och byns lokala ledare. De kommer att med egna ögon få se hur bra vi har lyckats. Känner mig full av förtröstan eftersom jag vet genom en studie som gjorts att vi har 100% "sustainability" vad det nu heter på svenska, ett och ett halvt år efter att vi slutat ha kontakt. Alltså, folket fortsätter att praktisera vad de lärt, även efter att vi har lämnat området.

I kväll är jag hes efter att ha pratat hela dagen. Sitter redan i sängen under myggnätet och skriver. Jorge och Flavia har båda däckat framför TV,n, Jorge har feber och Flavia pysslar om. Allt är precis så bra som man kan önska.


Kommentarer
Postat av: Raggoparden

När jag läser din blogg känns lyxtillvaron och lyxjobbet här så onödigt, att lära folk med för mycket pengar att rida kan knappast höra till de oförglömliga insatserna i tillvaron :)

Ni har inte användning för nån som kan massor om hästar och inte så jättemycket om allt annat? Jo, organisera brukar jag kunna också. Iaf i sverige..

2009-05-18 @ 08:47:00
URL: http://raggoparden.se
Postat av: Ulla-Britt

Hej

Det är bra att du är nöjd med det du har uträttat. Bara kör på med fulla gardiner, mer kan jag inte säga på en svar blogg.

2009-05-18 @ 15:44:51
Postat av: Eva-camilla

Vart var vattnet då? hoppas det gick bra med besökarna :D

Kramar

2009-05-18 @ 20:17:04
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Tant Greta

Nej, vatnet var inte med, så vi fick blixt köpa 20 flaskor på morgonkvinsten. Men annars flöt allt bra.

2009-05-18 @ 22:06:51
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: börje i SofieRo

Ja du vilken lyxtillvaro man har ändå, när man ser ditt slit med en sådan enkel sak som vatten!

Du är min stora hjälte, efter min hustru- barn- och barnbarn då förståss!

Hurra för dej!

Må väl, här har vi sol och +20 grader!

2009-05-18 @ 22:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0