Strul

Det var inte förkylningen som hållit mig borta, det var INTERNET.

Igår skulle jag maila två viktiga dokument med vardera små attachments, 160 och 180 kb. Deadline dagen efter klockan 09.00. Försökte, försökte och försökte, provade gmail, yahoo, men tji Desperationen steg snabbt till orkan nivå. Tre dagar med strul och nu hade klockan redan kommit fram till tio på kvällen. Då räddas jag av en bekant som via sin dator och mobil telefon lyckas få iväg mina dokument.

Vad gör då Greta-Stina? Jo hon rusar till stadens mobiltelefonbutik för att skaffa något mer modernt.

Väljer en telefon, får ett pris, men vid kassan är priset ett helt annat. Bra mycket högre. Två priser på samma produkt, försäljaren lovar undersöka och jag kan komma tillbaka efter jobbet.

Åter i affären men ännu inget besked - men så efter en timma lossnar det, jo det var det högre priset som gäller. Jag suckar och beslutar att satsa. OK, jag tar den. MEN, nu accepterar inte "apparaten" mitt Visakort. Butiken stänger snart så jag rusar till banken och ATM boxen. Ups, de har ändrat högsta möjliga valör och nu får man bara ta ut 3000 mts = 700 kr. Det skulle bli många uttag och varje kostar 45 kr. Jag gav upp. Mina inlägg kommer att fortsätta vara ganska sporadiska.


Kommentarer
Postat av: 40-talisten

Här suckar och gnäller vi om vi har strömavbrott! Små potatis om jag jämför hur vilka problem du kan råka ut för.

2009-05-08 @ 08:54:49
Postat av: Kim P

...men desto mer efterlängtade :-).



Tack snälla för din fina kommentar om min blogg! Det kommer jag att leva länge på :-).

2009-05-08 @ 12:01:37
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Förstår att det är enerverande för dig, här klagar vi om vi inte kan komma ut på internet bara några timmar! ;)



Önskar dig en härlig helg! =) kram

2009-05-09 @ 12:15:18
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0