Planering

Spanska, portugisiska, engelska susar runt i rummet, blandat med en och annan tanke på svenska. Detaljerad implementeringsplan diskuteras in i minsta detalj samtidigt som vi gör en ny års plan för nästa år som börjar i juli 2009. Vi är tre olika organsiationer i ett konsortium som skall enas. Hetsigt värre, för planen måste vara klar till  måndag morgon. Småkakor på bordet och vatten i flaskor, rummet är litet och varmt, svetten rinner och här sitter vi, åtta herrar och jag tätt tillsammans med var sin laptop framför oss. Genderbalansen är något skev, men tack och lov har jag en ganska bra uppsättning med testosteroner som kan aktiveras vid behov. För många år sedan var jag den enda kvinnan när jag läste till maskiningenjör och det gick alldeles utmärkt.  Just nu diskuteras det inköp av frö till 6000 speciellt utsatta hushåll av 137 000 totalt. Lagom intressant att delta i detaljerna så jag passar på att skriva dessa raderna i stället.


Kommentarer
Postat av: zerri

Väldigt intressant.. hur blev det med inköpen då? Val av frön kan vara kluriga ibland :P

2009-05-29 @ 22:29:15
URL: http://zerri.blogg.se/
Postat av: Jagenq

Hoppas ni kom överens du och herrarna :-)

Jag vill önska dig en riktigt trevlig pingsthelg...här är det ett strålande väder och varmt som på högsommaren hoppas det håller i sig...

Ha det så gott

Kram

2009-05-30 @ 07:52:32
URL: http://jagenq.blogg.se/
Postat av: Tant Greta

Det togs mängder med beslut under det 12,5 timmar långa maratonmötet avslutades. Doch med 1,5 timmas lunch och ett annat snabbmöte med en nyhitkommen konsult.

2009-05-30 @ 09:44:25
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0