Besökare igen

Huvudet dunkar lite lätt. Har just kommit tillbaka efter en tvådagars tur till Nacala. Samarbete, diskussioner och mera samarbete, men det känns fint. Vi har lyckats planera den närmaste månaden tillsammans med vår partner i projektet och nu har jag kommit tillbaka till ett späckat schema med planering för våra två kommande besök:

  • I morgon utflykt med 6 personer från USAID.
  • Fredag förbereda nästa USAID trupp från Washington som skall tas om hand från söndag morgon. Lilla avionettan (propellerplan) kommer att röra på sig ett antal gånger under de två dagarna. Mina gröna fotspår är redan kraftigt solkade L.
  • Måndag stora turnen i ett av de 14 distrikten för att visa vad vi kan. Det gäller att förföra vilket jag faktiskt är ganska bra på - i jobbesammanhang alltså.

Ja annars, det är mörkt ute och klockan är sju på kvällen. Lite mindre trafik ute på stora gatan som går förbi vårat kontor. Jag hör vakterna prata och skratta på lokalspråket. blandat med portugusiska. En av dem planerar tydligen att bygga ett hus med tre rum. Skall nog packa ihop nu och lämna datan kvar här på jobbet. Vill se en film i kväll. Ha det gott alla, vi hörs...en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0