Gott

Eva står i köket och hackar champinjoner, jättechampinjoner! På väg hit till Nampula köpte hon en hel plastpåse full för 10 Medical, eller cirka 3 kronor. Snart kommer köket att fyllas av den härliga doften av stekt svamp. Till skillnad från mig så är Eva intresserad av matlagning,. Det är ju inte så konstigt eftersom hon har en restaurang på Ilha de Moçambique, ön som en gång var Moçambiques huvudstad. Men nu har hon tagit lite ledigt och leasar ut restaurangen i några månader, vilket jag är glad över för då kommer hon hit till Nampula lite mer. Vi svenskar blir ju lite av familj med varandra så här långt hemifrån, så Eva, Lotta, Nina och Paula blir lite grann som systrar.

Men nu är jag trött orkar inte skriva mer, skall krypa ner mellan lakanen. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Läste din blogg sida, ja du när man är utomlands som i ditt fall så blir man säkert som en stor familj med landsmän/kvinnor!

Sen detta om makt som korumperar, tyvärr så är det ett mänskligt beteende som man alltid måste bekämpa med sig själv, nog hade jag väl också "makt" men var alltid rädd att missbruka den fel! Mycket svårt att komma med råd om hur man skall göra i detta fall!

Problemet är när "chefen" är inblandad och insyltad bara hoppas att högre chef får opp ögonen och ertappar dom med händerna i syltburken!

Må väl och tack för rapporterna!

-4 grader och flödande sol och en meter vit snö!

2009-03-26 @ 11:27:11
Postat av: matilda

Sv: Jag tror på att jag kommer nå OS 2012, du får väl åka till London då och se hur det blev :)

Jag har varit i Afrika nåra gånger, men bara i Sydafrika, Stellenbosch, på träningsläger. Dock alldeles perfekt för att ladda upp inför en tävlingssäsong!

2009-03-26 @ 16:01:55
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0