Bekvämt och skönt

Samma fråga som alla andra dagar: Vart tog denna dagen vägen? Första gången jag tittar på klockan har hon hunnit till 14.15, magen kurrar. Irriterande att bli påmind, när man inte har tid.....Uppgifterna på bordet har kännts kul idag, bra möte med mina distrikstsupevisores, assistentes och coordinador, chefen håller sig lugn. Nu har alla gått hem och kontoret är tomt sånär som på mig. Lyssnar på musik och läser lite bloggar. Känns nästan syndigt att göra sådant när jag sitter här. Mörkret har börjat krypa in och om bara några minuter är det helmörkt ute - här går det fort.

 Eva är hemma, så det känns trevligt att gå hem. Hon hade med sig BELA som är mamma till min hundflicka NODDY. Ja, vi är faktiskt "tanter med hund med  rejäla skor på fötterna". Ja ni skulle se mig idag. Vinröd blus från Bangladesh, hemgjorda örhängen, svarta byxor från Sumatra och Eco sandaler modell kraftiga. Tur att inte Lotta är här och ser mig för då skulle hon få ett anfall. Men oj vad bekvämt!


Kommentarer
Postat av: pantheraleo

jag förstår det att du känner dig "syndig". Jag tänker ofta på samma sak, men å andra sidan jobbar jag också hemma utan att ta betalt för det och dessutom ger bloggen mig energi så jag kan vara mer effektiv och kreativ på jobbet. Alltså är det inte så fel egentligen.

2009-03-31 @ 12:04:25
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Fru Pusselbit

Rejäla skor på fötterna är verkligen inte fel. Man får mindre ont och orkar gå eller springa mycket mera! ;)



Önskar dig en underbart härlig helg! =) kram

2009-04-03 @ 10:19:06
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0