Rutindag

Signera papper, kontrollera, signera fler papper, installera skrivare, lyssna och diskutera, möten, printa ut, ta emot uppgifter, planer, kolla upp, ringa, minibrainstorming med kollega, signera fler papper, svara på mail, lite ont i huvudet och rejäl diarré. Ja detta var min dag idag. Lite tjatig faktiskt.

På väg hem beslutar jag mig för att gå en lång omväg och blåsa ur skallen ordentligt. Det är skönt i luften och inte alltför varmt. I-poden är inställd in på Radom och musikstyckena varierar hela tiden, bara en massa favoriter som får mina steg att bli lätta och tankarna att flyta i lugna glada tankebanor. Passerar Shoprite och handlar frukt, traskar hem och fixar en fruktsallad till kvällsmat, brygger en stor kopp roibos tea som jag dricker med en skvätt mjölk i. Nu sitter jag i sängen uppallad mot en massa kuddar, skriver och kollar in vad som är på gång i världen, helt tryggt under myggnätet och jag är nu ganska trött - och nöjd med min dag. Skall sova tidigt så jag vaknar utvilad i morgon. A luta continua. (kampen fortsätter - ett av regeringspartiets slagord.)

Natti natti....


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Hej på dej! Jag har saknat dej på skypen men kom på din hemsida, ser att du har fullt opp! Sköt om dej och vi hörs av!

Nyss hemkommen från resan, kan sammanfattas med ett långt ord- oooooooooooooooootroligt!

Allt väl med oss!

2009-02-14 @ 10:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0