På väg.

Kastrup, nu i Frankfurt och nästa Johannesburg. Flygplatser är intressant ur många olika synvinklar. Det är som om hela världen är samlad för att strax splittras igen. En massa "öden" som promenerar förbi, där några resenärer bär omkring på plastpåsar där det står "Travel Value, Duty Free" på. De har fyndat i en av de många flygplatsbutikerna, kanske köpt present till någon vid målet för deras resa.

Har just druckit en stor kopp chokladmjölk och ätit två medhavda rågbrödssmörgåsar. Har hittat ett litet hörn med några soffstolar där jag kan sitta och filosofera en stund. Just nu är vi fyra personer här i hörnan, men det rör ständigt på sig. Folk prasslar med sina påsar, stuvar om och organiserar sitt handbagage. Till höger om mig sitter en ung man med sin laptop i knät. Han har hörlurarna i öronen och tittar mycket koncentrerat på skärmen. Studerar han kanske, är det någon onlinekurs som han deltar i? eller läser han helt enkelt en av alla dessa e-books och lyssnar på musik samtidigt.

Magen och jag mår just nu finfint. Jag är alldeles för snål för att köpa en av dessa flygplats-mackor med någon röra och salladsblad i. Blir alltid uppblåst i hela buken varje gång jag flyger, så det är lika bra att försöka äta lite ordentligt även om det bara är smörgåsar.

Innan jag åkte iväg i morse åt jag en stadig frukost tillsammans med sonen hans fästmö och så förstås deras hundgosse. (som inte fick någon frukost L ). De kom i god tid för att hämta mig, eftersom de lovat att skjutsa mig till stationen. Ibland känns det skönt att få bli lite omhändertagen, speciellt nu efter att ha haft en fin och skön semester i Sverige.

Som den virrpanna jag är så glömde jag både körkort och Visakort i Malmö. De ligger förmodligen i bakfickan i min stora handväska. Ja ja tänk att det skall vara så svårt att fokusera. Kom i alla fall ihåg tandborsten, biljetter och pass, det är ju alltid något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0