Logistik frustrationer

Air konden dundrar på för fullt. Det ena mötet efter det andra avlöser varandra som pärlor i ett halsband. Mitt kontorsrum är numera samlingsplatsen för allehanda aktiviteter. Det vanliga konferensrummet är belamrat med datorer och folk som "puttar in data" från vår senaste baseline studie. Allt är försenat, mycket försenat. Vi startade sent eftersom det inte fanns pengar, sedan skulle personer tränas, därefter skaffa fram bilar och chaufförer, genomföra det hela och nu har vi efter mer än en månads väntan äntligen fått datorer så all data kan föras in. DETTA ÄR INTE KLOKT. Tänk om vi varit ett vanligt företag. Då hade vi gått i konkurs redan innan vi börjat.

Sedan skall vi vänta på att alla data blir analyserade och så att vi äntligen får några siffror. Jag blir så TRÖTT på alla dessa onödiga irriterande brister i administration och logistik. Och det är inte mycket jag kan göra mer än tjata, klaga, ringa, tjata lite mer, och bli frustrerad. Det slutar alltid med att jag vaknar klockan 03 på morgonen och tänker på alla problemen som skall lösas.

Men tack och lov har jag mitt nybildade nutritions team, och nu skall vi sätta fart. Har lyckats få fram en extra månadslön till dem, så det kommer som en överraskning. (hemligt). Men de har faktiskt moralisk rätt till den.


Kommentarer
Postat av: Monica en pensionär

Vad du verkar vara duktig med allt och vilket ansvar du tar...jag har oxå möten och utbildningar den här veckan två stycken ...bl.a idag...det handlar om sinnestämningar med och mot dementa...det är ju himla intressant...ha en fin helg...

2009-01-23 @ 23:13:55
URL: http://jagenq.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

I slutändan ska du se att allt blir riktigt bra och den där extra månadslönen kommer att bli en stor uppmuntran!



Ha det så gott och sköt om dig ordentligt nu! =) Kram

2009-01-24 @ 01:09:46
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0