Besök

Flera besök i kväll. Först kom Abel, fångvaktaren som jag inte sett på snart två år, när han nu tittade in i kväll.. Han hjälpte mig när en av de före detta gatupojkarna som jag hjälpt en hel del, hamnade elva månader i fängelse på grund av en bortkommen mobiltelefon. Efter diiverse omflyttningar mellan olika fängelser kom han så småningom ut som full lärd småtjuv med en ny vana att röka hasch dagligen. Han glömde saker och betedde sig konstigt i största allmänhet. Nu vet jag inte hur han har det och jag har en stark känsla av att han är prostituerad.

Sedan kom Elizabeth för att undervisa mig i hur man gör en "pudim de ovo" eller som vi kallar det - brylé pudding med karamellsås. Hennes fosterdotter Aidi, som hon hittade som baby bredvid ett järnvägsspår för 15 år sedan, kom för att träna engelska på min dator. Sedan förstås Nini som bor här tillfälligtvis.

Smakade faktiskt LITE på puddingen, fast jag inte får. Det var INTE så gott som jag mindes det. Kanske har min nyfunna diabetes påverkat mitt undermedvetna så mycket så jag inte ens tycker det är gott längre. Hurra i sådana fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0