Svårt att vänja mig

Tisdag i mitten av December och jag är LEDIG. Det känns ovant och rastlösheten dansar runt i kroppen, har svårt att fokusera på att slappna av och bara vara - ja ledig. För ovanlighetens skull är det molnigt utomhus, men värmen håller sig ändå på plus 28 grader, enligt min gammaldags termometer på verandan. Rodriguez, min hemhjälp stökar om i köket och om någon timma är lunchen klar. Nu ser jag genom fönstret hur löven och de klenare grenarna i träden dansar runt i vinden, snart kommer regnet. Det är regnperiod och det blåser alltid innan himlens portar öppnar sig och vattnet vräker ner.

Sitter här i soffan och tänker på min kollega som vi begravde söndags, det känns så overkligt trots hans långa sjukdomstid.

Noddy, lilla hunddamen ligger som en vit bomulls boll ihoprullad vid min sida. Tänka sig att hon, den sötaste hunden i världen kan skrämma stora starka män. Det räcker med att hon tittar dem i ögonen alltmedan hon närmar sig deras byxben. Den minsta tvekan från mannen ifråga så går hon till attack. Inte för att bita, bara dra i byxbenet och morra. Det fungerar alltid och hennes lite opraktiska beteende förstärks. När jag sedan tar upp henne i famnen så börjar hon frusta och skaka av jaktinstinkt, då känner hon sig säker på sin sak. Hon har lyckats än en gång. Ja min lilla vakthund på 3 kg malteserpudel, vit ullig med svart nos och mörkbruna ögon - typisk liten nallebjörns figur.


Kommentarer
Postat av: fia

å vilken söt nos du har där . Tur att hon vaktar dig och skrämms lite . Ja det kanske vräker ner hos dig nu ... Här hör jag plogbilen utanför som skyfflar bort all snö som har fallit nu i 2 dagar .

kram .

2009-12-16 @ 11:53:58
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: lejonet

Har själv en liten bichon som är den sötaste i världen ...hehe, då är vi två som är lyckligt lottade! Båda två har en världsmästare i huset!

2009-12-17 @ 14:09:53
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: Börje i SofieRo/Bäzika

Säkert söta, men inget går opp mot en fullvuxen schäfer tik!

Men det viktigaste är att man älskar dom och att man blir älskad tillbaka!

Må gott alla djurälskare/mäniskoälskare ha en riktigt god jul och gott nytt år!

2009-12-17 @ 19:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0