Slutet på Julaftonen

Julaftonen snart slut. Det fattas bara några minuter till den 25e december 2009. Ett tjugotal nordbor och fem portugisättligar hade samlats på Ancora Douro i kväll här på Ilha de Mozambique för att äta julmiddag med förrätt, huvudrätt och efterrätt. Där fanns anka, fläskfilet och hummer, pressunto på annanasbädd och en massa annat gott. Jag måste säga att det var en hellyckad kväll. Personalen fick ut maten utan att synas, allt i lagom takt.
Nu har efterfestandet börjat hemma hos Paula, men av erfarenhet vet jag att det kommer att hålla på till fram på morgonkulan och det känner jag inte för i kväll. Just nu sitter Eva och Gitte med personalen och går igenom kvällens händelser, själv har jag kommit hem, gett Noddy och Bela rester från “doggy bagen” som jag tog med hem. Inga Julklappar så långt ögat når, bara kul och gott - vilken fin Julafton det har varit.


Kommentarer
Postat av: lejonet

God jul till dig! jag antar att julen är väldigt annorlunda där nere!

2009-12-25 @ 13:36:51
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0