Late and Maybe, LAM, Lineas Areas de Mozambique

En väninna behöver ändra sin flygtid och jag har lovat hjälpa till. Kommer in på LAM, (Flygbolaget i Mozambique) kontoret idag klockan 12, mannen vid dörren som håller ordning på oss alla visar mig snart fram till en av de anställda som utställer biljetter. Överraskad av att inte ha väntat mer än några minuter, lyckas jag få biljetten ändrad och får en lapp på en summa att betala. Går till kassan - ingen där. Jag väntar, väntar och väntar, inleder samtal med andra väntade och får beskedet att “han” gått ut. Närmare två timmar senare kommer han, men går inte direkt till sin plats, utan stannar till och småpratar med en annan kollega. Vid det här laget rusar adrenalinet runt i kroppen. Jag påpekar att vi VÄNTAR. Han kastar en blick på mig med ett uttryckslöst ansikte utan svar. Klockan två är jag klar, lämnar LAM med ett beslut: Jag skall skriva till Flygbolagschefen och klaga.


Kommentarer
Postat av: Eva-camilla

Men oj vad jag blivit irriterad! tycker verkligen att du ska klaga..frågan är om det gör någon nytta? där ser man vad olika det kan vara..sånt beteende hade ju aldrig funkat i sverige.

Kramar

2009-12-29 @ 10:18:47
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej,



Har precis hittat in till din logg.



Jag ska åka till Pemba i början av februari, och hoppas kunna stanna en längre period, så det är väldigt intressant att läsa om din vardag!



Får jag vara fräck och fråga om du vet hur jag bäst skaffar visum för en längre tid?



Tack på förhand!

Hälsningar,

Katarina



2009-12-29 @ 15:39:27
Postat av: lejonet

undrar ibland hur du upplever Sverige när du kommer hit. Måste vara en riktig kulturkrock.

2009-12-29 @ 20:48:01
URL: http://pantheraleo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0