Dagen efter

Två tomma champagneflaskor står på marmorbänken i köket. Ler lite för mig själv och tänker att det var riktigt trevligt igår kväll. Känner mig fri och befriad, det var helt enkelt bara trevligt. Han gav sig av efter att ha druckit ett par koppar kaffe, men inte till Malavi som först planerat utan tillbaka till Nacala. Planer ändras snabbt i hans liv. När han åkt går jag in i gästrummet för att se om något blivit kvarglömt, men nej, bara en ljusblå tandborste i badrummet. Bra.

Tänker på Ausi som hade en “date” igår kväll. Jag var nog lite orolig när hon skulle gå, så jag gick minsann ut och stirrade mannen i ögonen när han hämtade henne och sa: “I just want to see with whom she is going out.” Jo, han såg riktigt förvånad och lite road ut på samma gång. Hon är ju så snygg, och jag kan förstå att männen dreglar efter henne. Tack och lov är hon långt ifrån naiv, hon vet vad hon vill.

Känner välbehaget softa omkring i kroppen, sätter på en kanna tea och planerar några timmar i soffan framför TVn. Tänka sig en Torsdag och inte behöva gå iväg. Oj vad jag längtar efter att bli pensionär.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja, jag har aldrig skadat mig men så plötsligt gjorde jag det. Det var en harmlös olycka men jag bröt handen. Nu gör det ont. Då tänkte jag på vad du sagt.

2009-12-18 @ 08:38:51
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0