Börjar min julledighet redan nu.

Lördag, slappar i soffan och tittar på alla nyhetskanalerna. Tiger Woods och annat skvaller. Har faktiskt börjat en långledighet fram till 4 Januari, med undantag av tisdag då jag måste jobba. Det är faktiskt första gången sedan jag kom till Mozambique, som jag är ledig här. Har alltid rest till Sverige under mina semestrar. Men tre veckor är för kort för en så lång resa eftersom det faktiskt tar två dagar från port till port.

Fick ett tråkigt sms i morse. En kollega dog under natten, han var en duktig och omtyckt person, men sjuk sedan 6 år tillbaka, AIDS förstås, så imorgon skall jag på begravning. Idag skall jag med Ausis hjälp fixa till ett fint foto som jag har av honom, skall ge det till hans fru och barn.

Det känns så konstigt - som alltid när någon bara försvinner för alltid.


Kommentarer
Postat av: Börje i Bäzika

Ja du det är en del av livet! Men man går till den bättre av värdar, det kan vara en liten tröst trots allt!



Jag och min familj vill önska dej en riktigt god jul och ett gött nytt år!

2009-12-13 @ 18:56:01
Postat av: anna-mi

Varför har vår tids farsoter bara bokstavskombinationer? AIDS, HIV, ALS, etc? Det blir ju något trivsamt när folk plötsligt får svininfluensan...

Jag menar inte att skoja om ett allvarligt ämne, men vår tids namngivning är så kliniskt och främlingsskapande och gör det ännu jobbigare att "ta in" sjukdomarna i att de ingår i livet, tror jag.Precis som barn som stämplas med ADHD.

Vill tacka för din kommentar på min blogg och ser fram emot en frukostklubb i gamla malme!

2009-12-14 @ 18:32:27
URL: http://wendel.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0